30 September 2009

The most common joke....and traffic sign

Redan under min första dag här i Waterloo så fick jag höra skämtet, som ganska snart skulle eka i mitt huvud, men inte förstod jag då hur populärt det var.

In Canada we have two seasons. We have winter and we have construction....hahaha

Översatt till svenska blir det: I Kanada har vi två säsonger/årstider. Vi har vinter och sen har vi vägarbete.

Så sant som det är sagt så är det vägarbete överallt....de första veckorna var förskräckliga och min bussresa som jag hade blivit lovad skulle ta 10 minuter kunde bli så lång som 20 minuter pågrund av construction work. Tvärs över korsningen från mitt hus ligger Belmont Village, ett ställe(för att tala sanning så är det en gata med affärer och restauranger på båda sidor) som jag ännu inte har kunnat besöka för att det där pågår vägarbete. Men denna veckan har dom öppnat gatan genom Belmont Village så nu är det fritt fram.
Vanlig skylt
Den senaste veckan har de blivit färdiga på flera ställen ut med min bussrutt....vilket jag antar betyder att vi är på väg mot vinter......


No comments:

Post a Comment