14 September 2009

Riktig mat

Min första dag som en "riktig" student, inte en glidare, på WLU är nu avklarad. Jag hittade till mina klassrum, min första professor och doktor verkade mycket trevliga, jag förstod i alla fall 95% av vad de sa och mina klasskamrater verkade också trevliga....jag hann inte riktigt att presentera mig för alla 150 men jag bytte ett par ord med några av dem. Det roliga var att de jag presenterade mig för pratade på som vanligt fram tills att jag en bit in i konversationen berättade att jag var utbytesstudent från Sverige då ändrades deras sätt att se på mig. "Wow, really!" " How cool!" o.s.v. Det kändes som att jag blev lite exotisk bara på ett ögonblick....och sen är man bara en vanlig östgöta tös=)
Eftermiddagen och kvällen har jag ägnat åt matlagning(återkommer till det) och att strukturera upp mitt veckorschema.

Jag vet att det kan se lite slött ut....och det ska det göra för jag är inte här för att bli nån gammal grå professor. De flesta har 4-5 kurser i veckan. Jag har 4 och det kommer räcka, gott och väl!Jag kommer vara busy med exams och pappers även om det inte ser så ut på schemat.....
Matlagningen då....det smakade inte riktigt somjag hade tänkt mig....men oh va gott det var!RIKTIG MAT med ETT GLAS(vi har bara muggar)MJÖLK!Potatis med laxgryta....mmmm. Visst är det gött att äta ute, men man tröttnar och hemlagad mat smakar så mycket godare...

2 comments:

  1. Vad skönt att du har det bra! Du är ju sä lättsam och har lätt att anpassa dig så jag har aldrig trott något annat! Må så gott! Kram från Maria Benny Isak Ida Alice och Tilda!

    ReplyDelete
  2. Det är så härligt att läsa din blogg! Vet avad du har för dig å så! Bra att veta att du har det bra, men du är inte mindre saknad på hemmaplan för det!
    Kraam påå dig! Njut av maten och de sparade pengarna!

    ReplyDelete