21 September 2009

Shit happens

Min förra vecka slutade på ett kalasbra sätt...det var födelsedagskalas för en av de unga fransmännen(han blev 20 år den lille gossen). Dagen efter for jag och 7 andra tjejer, lite små slitna, till Toronto för shopping, turism, party och starstadsliv....Det var great!Toronto är helt klart en av mina favorit städer så ni lär få höra mer där ifrån(det kommer lite kort från helgen senare) 4 dagar av latjo, sena nätter och lite sömn brukar medföra någon form av nederlag...jag fick med mig 2:
1)a drinking fee
2)förkylning
En drinking fee får man när man strosar runt på en av Waterloos gator med någon form av alkoholdryck i handen. Sen behövs det även en polis för att själva avgiften ska delas ut...och en sådan sprang jag då på i torsdagskväll. Den kvinnliga polisen tyckte att jag verkade vara "a really sweet girl" men hon gav mig ändå en ordentlig avgift på $125....tack och bock!
På torsdag ska min underbara roomie Andrew följa med mig till stadens courthouse där jag förhoppningsvis i alla fall kan halvera den horribla avgiften.....
$125... som att det inte hade räckt med 25$. Det hade lärt mig läxan....
Förkylningen var väl ganska väntad i dessa tider...i stort sätt alla hostar på universitetet och då vet ju ni som känner mig att då är oddsen låga för att jag ska bli sjuk.
Så ikväll blir det häxblandning, New moon och varma kläder.

2 comments:

  1. Men sweetie...a drinking fee :)
    Saknar dig massor massor. Jätteroligt att läsa din blogg. massor pussa o kramar från Sanna

    ReplyDelete
  2. men Pearl , det var det grymmaste jag vart med om. Hoppas du klarar att få ner det till det halva.
    Kram

    ReplyDelete