11 September 2009

Det trodde jag aldrig

Först och främst: Jag är tillbaka i civilisationen!Jag överlevde den Kanadensiska vildmarken! Oh va fint, roligt och underbart det var!2009 kommer bli ihåg kommet som året då Anna Nordlund lärde sig att uppskatta campinglivet mer än vad någon någonsin hade kunnat ana....
Just den här gången var vädret strålande, Bill(våran sköna guide)lagade all våran mat(så inga stormkök), vi sov i stugor(det var dock jäkligt kallt om nätterna)...så vissa av er skulle säkert ifrågasätta ordvalet "camping"....
Bilder från det lilla äventyret kommer senare under helgen.

Det trodde jag aldrig 1: Att jag under mina 4 månader i Kanada.....september-december....skulle behöva köpa ett par flipp flopp. Men så här ser de i alla fall ut:

Jag var inte alls beredd på den värmebölja som just nu råder i Waterloo området. Min garderob är snål på kläder för detta väder....så vissa saker har slitits hårt dessa första 2 veckor. Till campingen var det nödvändigt med ett par flipp flopp. De kostade mig bara $4 och tack gode gud för att jag köpte dem....

Det trodde jag aldrig 2: Att det skulle behöva dröja till slutet på matchen mot Malta för att vi ens skulle göra ETT mål.....hur ska detta nu gå mot Danmark?
Det kändes inte jobbigt att jag skulle vara ute i skogen utan någon som helst kontakt med omvärlden den dagen vi skulle möta Malta. Herregud Malta, hur mycket vinner vi med? tänkte jag. Ingen ro ingen vila, här måste man visst vara på helspänd 24/7. Vi har 2 danskar i gänget här så matchen mot Danmark kommer ses tillsammans med dem....då ska det hejas!

Nu ska Nordlund sova i sin sköna säng med ett skönt täcke....oh vilken lyx!



No comments:

Post a Comment