24 September 2009

Få saker får mig att bli så glad som mat

Ja jag vet, det här är andra inlägget om mat på en ganska kort tidsperiod. Men mat är en väldigt viktigt del av mitt liv. Restaurangmat från världens alla hörn, en god trerätters, lyxiga måltider...allt det är underbart, men bäst av allt är hemlagat! Vissa rätter som jag har växt upp med ligger mig väldigt varmt om hjärtat...till och med pappas makaroner är mig kära=)
Så igår när jag lyckades att göra en riktigt svensk fläskpannkaka så blev jag så glad:) Jag har gjort fläskpannkaka förut så det var inte preimärnerverna som oroade mig, utan hur pannkakan skulle bli här i Kanada, gjord på Kanadensiska produkter i en Kanadensisk ugn(ugnen var minb största oro, man kan aldrig lita på dem) Men det gick så bra och den blev så god!

Extra god med lingonsylt me....

No comments:

Post a Comment