07 September 2009

Jag gillart inte

När man kommar till ett nytt land så upptäcker man ganska snabbt skillnader och likheter med sitt hemland. Likheterna är i det här sammanhanget inte viktiga, utan nu vill jag väldigt opedagogiskt lägga fokus på skillnaderna...rättare sagt en skillnad.
ATT KÖPA VATTEN
Helt seriöst så är det en sådan sak som jag kan reta ihjäl mig på....jag tycker att det är onödiga pengar,man måste köpa mycket för att det inte ska vara slut dagen efter, det är tungt att bära hem från affären och så tycker jag inte ens att det smakar så som vatten ska smaka om man nu måste köpa det. Jag må vara en bortskämd svensk liten flicka men jag älskar vårat svenska kranvatten!
Jag vet att det finns större skillnader som påverkar människor mer....försäkringar, avgifter m.m. Men om jag skulle bo utomlands(för alltid) så skulle jag sakna lyxen av att kunna dricka kramvattnet mest av allt......

No comments:

Post a Comment