28 September 2009

Regnet det bara öser ner....

Idag har det för första gången sen jag kom till Kanada regnat från morgon till kväll. Tidigare har det vid ett fåtal tillfällen kommit lite småskurar. Jag har blivit bortskämd med fint väder här, så idag känns inte alls som någon bra dag....Jag hade ingen som helst lust att gå ut imorse. Men med två lektioner på schemat så hade jag inte så mycket till val. Kanske hade det inte varit så hemskt om jag hade haft antingen en regnjacka eller ett paraply i min ägo. Jag hade en regnjacka med mig hit, men den var för tilltalande för att bara få ligga kvar på min stol på en pub där vi var en kväll. Så numera är den, idag ganska önskvärda jackan, i någon annans ägo...Denna dumma person gick inte bara från puben med min jacka den kvällen, utan även två par solglasögon, en kofta och ännu en jacka. Precis som att vi utbytesstudenter har kläder i överflöde med oss. Överst på min inköpslistan står nu ett paraply, för det är inget roligt att bli blöt....

No comments:

Post a Comment