07 September 2009

Turistens klagan

Niagara fallen var så där fantastiskt som bara under skapade av naturen kan vara....kraftfult, magiskt, mystiskt, storslaget, vackert, rofyllt, spännande, lite skräckinjagande men alldeles alldelse underbart. I min värld så finns det inget mer fascinerande än det som naturen själv har skapat...jag bara älskar att besöka sådana platser!

Här är några av de närmare 90 utbytesstudenter som lämnade Waterloo för en dag. En av Nigara fallens attraktioner är Maid of the mist, vilket är en båt som kör, på tok förmånga människor, väldigt nära fallen allt för att man ska bli blöt. Ungefär som flumride....eller inte.....Det är en häftig känsla att vara så nära det forsande vattnet med den täta vattendimman omkring sig.
Sen är jag en av dem som tycker att 1000 tals turister på ett och samma ställe tar bort charmen och äktheten med det hela. Jag vet att Niagara fallen är en världsattraktion så jag hade inte förväntat mig att vara ensam på stället men jag har svårt att njuta av det underbara med en sådan plats när det ända man ser är blåa ponchos så långt ögat når. På något sätt så blir det hela lite komiskt. Staden som ligger i anknytning till fallen var som ett litet Las Vegas, ett stort nöjesfällt, en cirkus...kalla det vad man vill, men galet var det. Husen blinkade, rörde sig, sjöng och pratade så att man tillslut blev alldeles trött i huvudet. Men visst var det ett häftigt ställe.... Måste även bara visa ett kort på bussen som tog oss till Niagara fallen, stulen ur en Amerikansk hich school film bara för våran skull=)De Kanadensiska skolbarnen åker faktist i dem till skolan, och en sak ska jag säga de är inte gjorda för vuxna....

No comments:

Post a Comment