13 September 2009

Algonquin NP

Här kommer nu ett smakprov från Algonquin NP park. Jag älskar lugnet jag känner inombords när jag får vara ett med naturen. Det är underbart att uppleva naturens ljud, färger och lukter....Jag mår så bra av det!Den Kanadensiska naturen var en ny upplevelse och jag gillade den verkligen. Man ser så mycket vackert men få bilder lyckas fånga hela sanningen....Ni får försöka tänka er hur härligt det var med strålande sol, ljudet av kanoten som sakta rörde sig fram över vattnet, fågelkvitter, skratt och lukten av vatten och ren natur.....oh härligt!
En av stugorna som vi sov i. Ett fint färgglatt träd

En ekorrliknande liten kille

På vandring med hopp om att få se en björn....men icke


En illgrön groda



Ibland tog vi oss inte fram på vattnet, då fick man bära



Glada kanotister tar en paus

Jag och en av mina kanotkompisar, här Philip


Wenche paddlar på

En härlig kväll


Sommarkvällar är bland det bästa som finns

Sol och bad

Härligt!

Våran vakthund Angus....så snäll och fin

Jag och Lillian bodde på Hilton II

Imorn börjar allvaret=skolan och för första gången på länge så känner jag mig lite nervös....undra hur upplägget är, om min professor är snäll, vilka jag ska gå med och kommer jag klara engelskan på universitetet? Många frågor och ännu ingan svar....men i veckan får jag förhoppningsvis veta mer....håll tummarna för mig!

1 comment:

  1. Hej Anna vilka härliga bilder, jättefina! Ni verkar ha så kul! Jag håller tummarna hela veckan för dig! Det går så bra med kissarna de äter, gosar, sover, leker och går på lådan Helt exemplariska! Stor kram från Maria

    ReplyDelete