25 September 2009

Everything happens to Ray

Idag tog Ray, min underbara Australiensiska roomie, det högsta priset av flumighet. Killen är av ren natur väldigt avslappnad och cool, han glider runt och gör allt i sin takt. Han har inga behov av att passa tider eller att utnytja dagens alla timmar, han föredrar timmarna som infaller efter 12 am. Men han är snäll, charmig och har utan tvekan berikats med talets gåva för han kan prata sig ur de lustigaste situationerna. Jag är så glad att ha han som min roomie! Flumigheten är en av hans mest utmärkande karaktärs drag vilket han idag verkligen bevisade. Han sa att han ville berätta något för mig som skulle få mig att skratta tills jag grät....och tro mig han hade rätt=) Killean har under 3 veckors tid använt en hudkräm som han köpte här i Kanada. Efter att ha använt krämen bara ett par dagar så började det klia på hela hans kropp. Han reagerade först efter en vecka och frågade då sin mamma vad han skulle göra. Hon sa då att han skulle tvätt sina lakan, vilket han gjorde två gånger om. Men ingen förändring, fortfarande klåda. Så idag när han skulle smörja in sig med sin hudlotion tog han sig en närmare titt på flaskan och upptäckte att han hela tiden smörjt in sig med....

SHAMPOO....jag skrattade verkligen så att jag grät....inte konstigt att han har blivit torr och haft klåda....HAHAHA
Innan denna fantastiskt roliga upptäckten så händer även följande: Jag ser sitter på mitt rum och ser i ögonvrån hur något litet kommer springande på golvet, förbi mitt rum och in i Rays. Jag hoppar upp och springer efter och på Rays säng springer en liten(jätte söt)ekorre runt. Jag börjar skratta och ropar på Ray som sitter i TV rummet: You have a squirrel in you room!

Vi jagade den runt, runt men tro mig den här killen var inte ett dugg långsammare än alla andra ekorrar. Ingen lycka för våran del då den lille krabaten lyckades att ta sig ner i källaren igen, och där har vi ingen chans att få tag på han. Vi har även gjort ett nytt förösk att få ut han idag....men icke....så numera är vi 5 individer i detta hus.....4 homo sapiens och 1 sciurus vulgaris. Det ska nog bli kul det här!

1 comment:

  1. Tittar in och önskar dig en skön lördag ♥ Ser ut som ni har det kul..over there..
    Kram Lotta

    ReplyDelete