16 September 2009

A good deal

ur man än bär sig åt så känner man sig alltid fattig....fattig som i pengarna-räcker-aldrig-till. Mitt liv är rikt på mycket men pengar är inget jag har haft i överflöde de senaste åren=studentliv. Så de gånger då man verkligen kan peka på att man har sparat pengar är underbara....idag var en sån dag, hallelulja!

Jag spenderade visserligen en hel del....men inte på kaffe, kläder, alkohol(jag har hört att sånt kostar pengar) eller bilar....utan på textbooks. Och det ska ni veta mina damer och herrar de skäms inte för att ta betalt för dessa ofta väldigt intressanta böcker. På WLU´s hemsida kunde jag redan förra veckn gå in och kolla vilka böcker jag behövde och genast svartnade det för ögon på mig. "Fy skruttan jag kommer bli ruinerad på nolltid....3 veckor i Kanada och redan pank" så gick min tankar. Men sen fick jag nos om en så kallad bookswap...beganade böcker för en mindre summa. Lovely! Kl 8.30 imorse skulle kalaset slå upp portarna och jag stälde klockan för att vara där till 8.30. Hade jag vetat vad som väntade hade jag aldrig gått och lagt mig....Kön var så sjukt lång och i över en timme pinade den mig. Men....4 böcker blev mina vilket sparade mig en vacker liten summa på $125....och genast var den senaste timmen och den hemska kön ett minna blott=) Alla böcker jag behöver(9 st) kommer allt som allt ända kosta mig $250(ca. 1600 sKr) Men låt oss icke tänka på det förlorade....Jag sparade ändå $125...undrar hur många vinflaskor, par skor eller Starbucks kaffe det räcker till?

2 comments:

  1. Anna..du är en stark underbar tjej. Tänk vad du klarar dig långt. Du vet vad du vill och du kämpar för det och vilken erfarenhet du bär med dig. Önskar dig allt gott. Möter mamma och pappa på vägen ibland.
    Kram Lotta

    ReplyDelete
  2. 125 dollar räcker tydligen alldeles tydligt till en drinking fee.... :) Men du Annapanna. Lite Starbucks-kaffe hade varit ett bättre sätt att spendera pengarna på. Pusspuss på dig
    från Sanna

    ReplyDelete