01 October 2009

På med jackan för nu är det höst

Helt plötsligt var det kallt, blåsigt och regnigt och över en natt så blev det höst här. Jag trodde att jag skulle spendera de näst kommande månaderna i ett hem där jag höll på att frysa ihjäl men nu har Brian satt på värmen så nu mår jag bra igen. Jag gillar inte när jag tycker att det är kallt inomhus, sen behöver man inte elda så som min morbror gjorde när han hade kamin. För han hade säkert 35 grader i sitt hus....=) Men nu är det skönt och behagligt på 611 Belmont Ave West och Nordlund är nöjd. Jag ser fram emot att följa lövens färgskiftning, ta på mig min nya fina mössa och halsduk, tända lite ljus och följa NHL på nära håll.....för nu mina kära svenska vänner så ska jag uppleva hösten i Kanada.


I helgen är det homecoming på Wilfrid Laurier, vilket innebär en massa aktiviteter för nuvarnade och gamla studenter. Även seriepremiär för skolans fotbollslag på lördag. Jag har köpt biljett och en lila t-shirt(skolans färg) för på lördag ska här hejas på Laurier Golden Hawks...

1 comment:

  1. hihi låter som direkt ur en college-movie

    /Pearl

    ReplyDelete