02 October 2009

All good in the hood

Ruksvädret håller i sig och är idag värre än tidigare. Det bara regnar. Det tråkigaste med det är att jag, utan regnjacka och paraply, får förbli inomhus....inget skoj. Idag ska jag försöka få lite skolarbete gjort inna jag ska på middag och bio med kompisar. Jag ska bli bjuden på lax och potatis, mums.... Det blir en lugn fredag innan homecoming drar igång imorn.
Tänkte visa lite bilder från mitt neighbourhood tagna en mycket finare och soligare dag den denna....
611 Belmon Ave West....mitt hem denna höst
Sobeys
Affären som är öppen 24/7 och den har allt...men inte alls samma service som Önnebo Lanthandel. Bara ett par minuter med buss från mitt hus.

My neighbourhood

Jag bor på gränsen mellan Kitchener and....

Waterloo

2 comments:

  1. Kul att höra från dig, men trist med ruskväder! Här är det lite kallare nu, frostnätter! I kväll har Isak och hans kompis Melker haft kalas för hela klassen på Mcdonalds. De blev succé! Må så gott vi saknar dig! Stor kram från Maria

    ReplyDelete
  2. Sitter hos Sis i Malmoe nu. Det är inte lika kallt som när vi var sist =) Idag har det haglat, sen regnat, sen blev det sol och lite duggregn då och då. Ofattbart konstigt!! I Karlstad börjar det bli höst nu, det är mysigt att tända ljus på kvällarna och sjunka ner i soffan med en härlig filt. Fast jag föredrar alltid sommar ;)
    Pusspårrä

    /Pearl

    ReplyDelete