05 October 2009

Happy Homecoming

The homecoming weekend var ingen vanlig helg det var en holliday precis som jul,påsk och thanksgiving. So HAPPY HOMECOMING! everyone told me. Jag som älskar att spöka ut mig hade helt klart köpt mer än en lila t-shirt för denna stora dag. Lila, gula och golden var de alla, från topp till tå.Jag hade älskat att vara en av dem. Det är så kul att klä ut sig och fram-för-allt när alla andra gör det för då behöver man inte bry sig om att sticka ut så mycket. Jag var helt klart nöjd med min t-shirt....lila som sagt med en golden hawk på framsidan och med texten: loved by few, hated by many, respected by all på ryggen. Jag gick rakryggad och kände mig stolt över att vara en golden hawk. Dagen till ära så var det fotbolls match, inte våran typ av fotboll utan den Amerikanska typen....näst intill obegriplig. Men jag hejade och skrek när alla andra gjorde det och lite fattade jag. Jag förstod att jag skulle skrika extra mycket när vi gjorde touchdown.....WWWOOOOWWWW. Tyvärr så regnade och åskade hela denna tillställning bort och vi fick med svansen mellan benen springa där ifrån. Dyng sura fick vi lite senare veta att vi, Lausier Golden Hawks, hade förlorat mot Ottawa....inget bra. Vi var i alla fall där och hejade och gjorde så gott vi kunde..... Dagen startade kl. 10.30 med underbart goda pannkakor och så öl. En tradition, så jag hade inget val med ölen....för man ska ta seden dit man kommer....


Alla lila och gula Laurier studenter
Våran maskott....är det bara jag som tycker att han ser lite läskig ut?
....dock inte lika läskig som den här killen....

Självklart var cheerleader teamet där

Fotboll

Sen kom regnet....

...då är det inte lika roligt att kolla på fotboll...men lite roligt att gömma sig under ett paraply

Laurier Golden Hawks...det är vi de!

Dagen avslutades med en massa husfester och det blev trots regnet en toppen kväll,
mest för att jag fick nya KANADENSISKA vänner:)

No comments:

Post a Comment