18 October 2009

Livet som Zebra var så bekymmersfritt....

Det var så simpelt att bara skutta omkring, beta, dricka vatten(?), hänga med mina andra djurkompisar och bara ha det trevligt.....jag gillade mitt liv som Zebra. Det var intensivt, mycket roligt och på tok för kort. Tyvärr så tog det slut aldeles för fort, för när klockan var runt 11 pm så hängde alla min ränder nere vid höfterna, handlederna och fötterna. Ränderna gör Zebran och genast var jag bara en tjej iklädd endast svarta trikåer(inte alls lika charmigt som att vara Zebra) Det var som en tecknad serie där Zebran helt plötsligt tappar bort alla sina ränder. Mina var ju dock inte så svåra att finna.....men jag fick en Disney känsla av det hela.....
Processen att bli en Zebra var inte gjort på en halvtimme. Men jag fick god hjälp så det vara bara att snurra. Den färdiga produkten. Min fjantiga lilla svans och de svarta ränderna i håret syns lite dåligt, men de var där och satte pricken över i:et.Jag, en kanin och ett gäng kattdjur. Visst är det underbart när man kan mötas över gränserna...

En av mina favoriter från kvällen....Niamh som filurkatten från Alice i underlandet....så bra!
Väldigt kreativt men dock lite grymt...
Aussie killarna tänkte ett steg längre och kom som ett ägg och bacon....


hihi...sötaste snabeln!
Bland djurskaran fanns fanns även en nyckelpiga(killen tyckte att det var roligt att få vara en ladybug) många katter, en isbjörn, koala, en gris och ett gäng kaniner.
Jag längtar redan till Halloween då jag får klä ut mig igen.....
När ränderna till slut klipptes bort i fredags natt så började återigen det lite mer bekymmersfulla livet....plugg, plugg, plugg och åter plugg. Den här veckan kommer bli väldigt, väldigt tuff. Lite sömn, mycket kaffe, min dator och en stor hög med böcker.
Jag ska göra mitt bästa......

1 comment:

  1. Du gär ju alltid ditt bästa i allt du ger dig in på, på ett eller annat sätt! Å då menar jag inte bara pluggandet utan änven: fesytande, festande, plugg, festande, party, festande, festande, plugg,plugg..och nämnde jag party?! Hihi..nä nu var jag elak! Kraaam på dig gumman! /Klara

    ReplyDelete