08 October 2009

Dragonette....en pusselbit av Kanada

Igår var jag på konsert. Ingen stor öppen utomhus konsert med stängsel, vakter och skrikande brudar(det fanns det kanske ett par föresten)Utan en sån där härlig inomhus konsert på en mysig liten club mitt i Waterloo. Cluben heter Starlight club och jag fick lite Platenz känsla och ni som känner mig vet hur mycket jag gillar de stället trots 18 års gränsen. Bandet som spelade heter Dragonette och är ett ganska nytt band från Toronto. Jag började lyssna på dem för bara någon vecka sen och jag gillade dem på en gång!Tjejen som sjunger har en grym och unik röst och vissa av låtarna är riktigt bra. Jag är dålig på att förklara musik så om du vill lyssna gör du bäst i att kolla på youtube. Men de påminner mig om nån blandning mellan Sahara Hotnights Miss Li fast lite mer disco. Så lyder min beskrvning i alla fall....

Konserten gjorde min glad av många anledningar: jag fick dansa en massa, musiken var grym, sällskapet kanon och sen gillar jag verkligen att Dragonette är Kanadensiskt. Som en del av Kanada och den Kanadensiksa kulturen....det är ju därför jag är här för att vidga mina vyer och lära känna Kanada så gott som det går under 4 månaders tid.
Den stora anledningen till att jag gick på konsert igår var för att Andrew, min andra roomie, gav mig Dragonettes skiva härom veckan. Så tack Andrew jag hade en kanon kväll!
Dragonette

Coolaset tjejen jag sett på länge


No comments:

Post a Comment