26 October 2009

Karlsson hade trivts.....

Dagsutflykter är väl bara för härliga! Det tycker i alla fall jag och Wenche, min norska kompis. Bara vi kom på idén om att först åka till the town of St.Jacobs(förbi marknaden och ut på landet) sen marknaden och sist men inte minst till ett suschi ställe gjorde oss helt spralliga:) Vi hade hört så mycket gott om denna lilla stad som ligger nån mil utanför Waterloo: The town/village of St. Jacobs. Så vi bestämde lördag morgon kl. 10 då far vi. Väderprognoserna lovade inte gott men vi hade bestämt oss. Och som ett mirkael var det uppehåll i stort hela tiden vi var iväg....ett par droppar ska vara bra för växtligheten har jag hört, så ingen skada skedd. Spända och lite pirriga satt vi på bussen och kikade ut på alla gärden vi paserade. Pirriga av glädje för att man inte riktigt vet vad som väntar, ni vet....Vi hade hört att det det skulle vara en gata, så vi hoppade av där vi tyckte att det såg ut som att den alena gatan började. Luften var frisk, träden färgglada och denna lilla, raka gata full av liv. Klädaffärer, caféer, leksaksaffärer, muséer, restauranger, en mängd prylaffärer och så auktionshallar. Så mycket liv och rörelse i en så liten "stad". Så himla mysigt och gemytligt, jag stortrivdes! Att bara strosa runt, gå och titta och ta en fika.....härligt! Så hyggelig og koselig, som Wenche sa. Vi blev båda två väldigt fästa vid the town of St. Jacobs.
The street...
Jag och Wenche vid ett av de alla färgglada träden
Fika på ett riktigt bakery

Karlsson och Hilma om 20 år...haha


Kolla vad jag hittade i en av auktionshallarna.
Great Garbo som pappersdocka

Maple syrup muséum
Så nu vet jag hur mycket socker det är i Maple syrup.....jag tänker ändå köpa med mig hem....
En så söt affär med ett litet tåg som åkte runt, runt.
Fina Kärleksört

På St. Jacobs market fanns det pumpor överallt.
Här har vi Wenche på nästa års Halloween kort.

Underbart sushi ställe....all you can eat for $12......YES!!!!

Nu i veckan ska vi göra oss redo för nästa stora helg.....HALLOWEEN!!!Buh buh.... Jag är inte så mycket för kommersiella jippon, i alla fall inte när vi i Sverige "gillar" och apar efter allt de gör i Nord America. Men nu är jag här och då ska det firas Halloween, för jag gillar ju att klä ut mig:)
Jag vet att ni är flera som läser men som inte kan kommentera, jag har gjort de inställningar jag kan och kan inget mer göra än att beklaga läget. Ni får jätte gärna skriva ett par rader till min mail istället om det är något som ni vill framföra: nordlund_anna@hotmail.com Jag är bara glad att du läser!

1 comment:

  1. Hej Anna! Vad härligt att se ditt glada ansikte på bild! Du ser ut att stortrivas och din norska vän ser såå gullig och trevlig ut! Här är det bara bra (så bra det kan bli med en mamma med lunginflammation och feber för 3:e veckan)Men barnen mår bra vi börjar ju vår ledighet nu och jag ska satsa på barnen så i morgon ska båda ha kompisar här. Stor kram från Maria

    ReplyDelete