29 October 2009

Vilka är the footpatrol?


Och frågan lyder: När man missar eller inte orkar vänta på bussen ringer man till dessa....
Jag spelar lite Jeopardy om ni undrar vad jag håller på med.

På Wilfrid Lauriers University så finns det en mängd olika slags volontär jobb. Jag kommer återkomma mer till det om ett par veckor.... En massa volontärer innebär att de utför något som kanske resten av studentskaran kan använda sig av. Kanske något till våran fördel? Jajamensan!En av tjänsterna som erbjuds på WLU är the FOOTpatrol. Det footpatrol är alltid en skara på minst 2 personer som följer studenter till eller hem ifrån universitetet, de jobbar från ottan till natta.Jag har tyckt att bussschemat har passat mina rutiner och har därför inte känt något behov av att utnytja det gående sällskapet. Det ska även tillägas att det finns en Footvan för oss som bor lite längre ifrån universitetet. Men när jag här om kvällen när jag skulle på ett 30 minuter långt möte så hade jag ingen som helst lust att vänta ännu en timme på min buss. Så då lyfte jag den lilla luren och slog 519886FOOT(jag fattade inte FOOT först, men sen är jag ju blond me. FOOT är lika med siffrorna på mobil tangenterna för F....O....O...T) Jag tror att jag i det ögonblicket startade en vänskap som inte kommer brytas i första taget....Jag är dock lite rädd för att jag inte ger hälften så mycket tillbaka som jag får av det FOOTpatrol. Man blir i alla fall upphämtad på Uni. och sen körd hem till dörren. Nog för att jag i tisdags fick åka runt i halva Waterloo och släppa av folk innan det var dags för mig att kliva av....men det var det värt!
Jag har en känsla av att det inte var sista gången de stannade på 611 Belont Ave......

No comments:

Post a Comment