14 October 2009

En Riktig Kanadensisk Thanksgiving

Den här och kommande och näst kommande vecka är fullbelamrade med uppgifter, assignment och quiz. Så där så att det till och med är jobbigt att titta i kalendern. Jag har fullt upp helt enklet, och av den anledningen är bloggen underbar för då får jag tänka på allt det roliga, spännande och härliga jag har fått vara med om. Helgen som var toppar det mesta....och mycket tack vare den underbara och gästvänliga familjen Carey. De tyckte liksom att det var spännande att vi var där och de hade så många frågar till töserna från andra sidan jorklotet(fast från olika håll)Jag hoppas att jag gjorde ett bra jobb som representant för Sverige(precis som kungafamiljen...iiihhh)Vårat 5 stjärniga hotell eller jag menar familjen Carey's hus. Stort fint och väldigt hemtrevligt!
Sen de två av bilarna som vi for runt i hela Sarnia i....den oranga kallas för The great pumpkin Ett av alla de fina höstträden och en tokig Aussie tös....här på promenad för att plocka färgglada löv att ta med sig hem.
Tara, Wade och Nordlund.
Wade är den yngsta sonen av tre i familjen Carey....så förstå att de var glada att ha två flickor på besök. De kallade oss princesses.
På vägen från Waterloo till Sarnia stannade vi på en pumpkin farm....där det inhandlades pumpkins av olika färger och utseende.Time for pumpkin carving....och varför göra det dag tid när det är så mycket roligare klockan 2 på natten.
Det är lite för simpelt att bara göra jobbet, man måste ju få ha lite roligt me.....


Kolla va fin han blev! Wade instruerade nybörjarna så att de själva skulle klara av att skapa Steve som han fick heta.



Thanksgiving dinner
Jag tillsammans med Wades mamma Mrs Carey(men vi fick kalla henne Joan)
Nog för att vi var många men det där var en helt sjukt stor turkey
Ett av de tre borden.....jag tror att vi var över 20 personer.

Förstår ni vad gott.....MUMS!

Ni som vet hur rädd jag är för mörker och spökhus och allt sånt förstår hur mycket jag skakade då familjen tog oss med till nån halloween park. Det hela började med att vi åkte runt i bussar utan tak genom en skog full av otäcka saker....spöken, mördare, clowner, zombies. De hoppade upp på bussen, smög sig på, tog på vårat hår och gjorde allt de kunde för att vi skulle må dåligt. De lyckades med mig och Tara kan jag säga!
Jag skrek och grät...... fy jag var så rädd. När vi sedan skulle fortsätta in i ett spökhus sa jag nej tack och gick och satte mig i bilen. Så nu har jag även upplevt lite Halloween...

Mr Carey körde ut fin bilen och tjejerna på en runda.
En fin och häftig bil som Mr. Carey var mycket stolt över.

En av kvällarna(ok...nätterna)blev det bad i deras hot tub.
Skönt och varmt som ni kan se på all ånga...

Vi åkte till Brigden Fair
En stor höstmarknad som man har varje år på Thanksgiving helgen.
Där blev det en funnel cake....så gött
Traktens största pumpor(och då menar jag de stora oranga sakerna bakom oss)
Vinnaren vägde över 800 kg....

OS facklan kommer gå genom Sarnia och vi fick hålla i en prototyp....hur häftigt är inte de...


Ja vad säger man....åt vänster kommer man till USA


Bron, Wade och sen USA på andra sidan om forsen.

Tara och Anna

Jag och Wade vid lake Huron
Kanada på ena sidan och USA på andra
That was one of the best weekends ever!

No comments:

Post a Comment