09 October 2009

Som att välja mellan pest eller kolera fast av mer positiv art

Den här lördagen har sedan länge varit vigd åt en enda sak...Danmark-Sverige matchen. Påhoppen landsmännen emellan här i Waterloo började långt innan Lagerbäck började med sina konstiga uttalanden...så spänningen har varit på topp ganska länge nu. Vi är 3,5 svenskar. Jag är medveten om att det är en konstig siffra då man pratar om personer. Men Anna är född i Sverige, uppvuxen i Norge men studerar i Danmark så hon är halvt med oss. Det kommer bli en jobbig och bra dag för den tjejen, hon kommer gå lycklig från kampen hur den än slutar....Det är 2 danskar här(väldigt trevliga för att vara danskar) och vi hade alla bestämt oss för att se matchen tillsammans....det skulle bli en grym kväll det var vi alla överens om! Förberdelserna gick som enligt planerna, alla var i toppform och så redo för denna drabbning. Men sen finns det vissa saker som som bara kan dyka upp och sätta käppar i hjulet i det så fint gående maskineriet. Som tur är för de andra så sattes käpparna bara i mitt hjul....
Jag blev inbjuden att fira Thanksgiving med en kompis, Wade, och hans familj. Thanksgiving må vara en deg i kallendern men det är en hel helg i de Kanadensiska familjerna. Fredag-måndag skulle vi vara borta....iiihhh....ooohhh....det var då jag var tvungen att välja....pest eller kolera....fotboll eller Thanksgiving?????Mitt resonemang fram till att jag bestämde mig höll på ganska länge och jag ska inte utsätta er för det....men det var inget lätt val....Jag är en männsika som älskar att uppleva nya saker, i nya miljöer med nya människor så jag bara kunde inte tacka nej till en riktig Thanksgivingdinner med en riktig Kanadensisk familj....när kommer jag få chansen att uppleva det igen.....antagligen aldrig. Det gör fortfarande ont i mitt lilla fotbollshjärta att missa en så viktig match.....men ibland är inte livet lätt, ibland gör det ont av till och med så konstiga anledningar som att missa en fotbollsmatch. Så i eftermiddag kommer Wades pappa och hämtar mig, Wade och Tara(den Australiensiska utbytesstudenten som jag umgås ganska mycket med)Då väntar en 2,5 timmes bilresa innan vi kommer fram till deras hus som ska ligga på landet vid en sjö. Förstår ni vad fint det kommer vara med alla underbara höstfärger. Jag tror att det kommer bli en toppen helg!

Wade som inte alls förstår ledsamhet över att välja bort en fotbollsmatch har ändå erbjudit mig att få kolla på matchen på datorn. Fatta vilken kompis det här är:)Så risken finns att jag sitter där på lördag helt osocial och som klistrad framför datorn....antagligen skrikandes me....
Tack Unibet för att vi på andra sidan jorden få en chans att se matchen vi me!

HEJA SVERIGE!HEJA SVERIGE!HEJA SVERIGE!

2 comments:

  1. Hej Sis! Vad härligt du har det och vad kul med nya upplevelser! Jag tror du får en underbar och väldigt spännande helg! Här är det sig likt, vi njuter av hösten och har fullt upp med jobb/skola/förskola. Men om 2 veckor är det höstlov och vi ska vara lediga 5 dagar av 7 så det ska bli såååå skönt! Då har jag lovat bio och bowling med barnen! Ha det så jättebra och vi saknar dig också!!!
    Många kramar Maria

    ReplyDelete
  2. Det låter så kul Anna med allt som du får uppleva. Jga är ingen fotbollstjej men bror är som du vet.

    Här hemma är det vackert nu..alla höstfärger och löven har börjat falla. Frost på marken osv. Idag ska vi vara hemma och röja och imorgon ska jag ut på fotouppdrag.
    Kram LOtta

    ReplyDelete