08 November 2010

Vad tänker dom i kassan?

Människor som jobbar i kassan på typ ICA, IKEA och CLAS OHLSSON roar sig säkert dagligen med att observera vad människor köper. Analyserna, tankarna och slutsatserna varierar säkert även om jag bara köper mjölk, bröd, bananer och nudlar, en Nisse hylla eller klädnypor.
Undra om hon alltid äter samma frukost? Bor hon själv eller äter hon frukost tillsammans med nån? Nej hon är säkert singel för hon köpte bara en liter mjölk? Med tanke på klädstilen så går hon säkert på Sticky fingers när hon går ut för att hitta sig ett kap?
Skenar deras tankar alltid iväg på samma sätt med varje kund och oberoende av varorna? Eller finns det vissa kunder och vissa inköp som skapar skvaller i lunchrummet?
Jag tänker sällan på vad kassörskorna tänker om just min varukorg. Men just idag hade jag så gärna velat hört vad hon i kassan på Clas Ohlsson tänkte. Där stod jag med famnen full av gympapåsar. Ni vet sådana vanliga gamla hedliga gympapåsar med en dragsko som gör att man kan bära den som ryggsäck. Japp min famn var full av sådana. När jag la dem på bandet så frågade kassörskan: "Hur många är det?" "14" svarade jag med ett leende.
14 stycken? såg jag att hon tänkte när hon log tillbaka mot mig. Men vad tänkte hon sen?
Vad tror man att en tjej som mig ska ha så många gympapåsar till? Kanske.....
...att jag ska ha fiskedam med extremt stora godispåsar......att jag har 14 barn......att just de gympapåsarna är mina favoriter och att jag alltid vill ha en ny då den gamla går sönder eller luktar för illa......att jag förvarar en massa saker i dem(för det står på förpackningen att det går att förvara allt möjligt i dem)....köpte jag julklappar till alla mina kusiner och syskonbarn för alla ungar behöver ju en gymnastikpåse.....eller trodde hon helt enkelt att jag skulle ha dem till sovpåsar till barnen på förskolan?

No comments:

Post a Comment