13 November 2010

Vad är det för j...a kvalité på dagens teknik?

I 4 månader har jag haft min nya telefon. Det är i den flashigaste sorten, men det är en bra telefon med många bra funktioner och framför allt så har den en grym kamera. En grym kamera som använda flitigt av den lilla fotonörden som bor i mig. Sen i torsdags kväll så gick denna 4 månader gamla telefon ej längre att ladda. Den reagerade som inte på att jag satte i laddaren. Med batteriet på noll så insåg jag att den inom en snar framtid skulle dö. Denna telefon är även min enda väckarklocka. Det får bära eller brista tänkte jag och gick och la mig. Telefonen höll sig vid liv och väckte mig som den skulle. I ett litet desperat försök så försökte jag åter att ladda den på morgonen men ut resultat. Telefon, laddare och garanti åkte ner i väskan, för efter jobbet skulle det bli ett besök på telia. Grrrrrr......

Men blir man inte galen på att denna nya teknik inte pallar mer än en livslängd på fyra månader innan den ska börja krångla. Är det så svårt att göra telefoner med bra kvalité. För den pengen som jag betalade så tycker jag inte att ska vara så svårt. Jag har inte tappat telefonen i golvet, doppat ner den i en sjö eller haft den i ugnen. Den har levt under normala förhållandes och ändå så pallar den inte. Det gör mig galen! Nu är den i alla fall inlämnad för service, men varför skulle jag vilja ha tillbaka denna telefon, för vad är det som säger att den kommer att fungera bra i ens ett år innan den får någon ny livskris. Nu får jag dessutom under två veckors tid leva med en telefon som har en kass(okej lite överdrivet) kamera och tråkig display. Tur att den går att ringa och sms med i alla fall....synd bara att alla mina nummer ligger kvar i min trasiga telefon.

No comments:

Post a Comment