20 November 2010

Oj jag somnade visst

Tidigt i ottan när jag åker till jobbet så känner jag mig oftast ganska pigg. Bussresan till jobbet går bra, jag läser tidningen och har inga direkta problem med att hålla mig vaken. Men på eftermiddagen där emot är det som om bussen är vagga. Vissa dagar så bara går det inte att hålla sig vaken. Jag har slutat att kämpa emot utan lyssnar istället på min kropps signaler och tar mig en liten power napp. 10 minuter och känner mig genast piggare. Att vakna till ljudet av att några skrattar bekommer mig inte längre, även fast att de med största sannolikhet skrattar åt min avslappnade och där med öppna mun. Jag bjuder på den: jag känner mig piggare och om jag genom detta kan bjuda på ett skratt så känns det helt ok.

I fredags kväll hade jag en lugn och skön kväll framför TV, mycket välbehövligt efter en lång arbetsvecka. Ganska väntat så somnade jag (dock) redan vid 21.30 tiden i soffan. När jag sedan vaknade så fick jag en chock, för ute låg det helt plötsligt 2 cm snö och min godispåse var tom.
"Här har jag somnat och bara sovit i ett par minuter och så har detta hänt och vem har ätit upp mitt godis?" När jag tittade på klockan så hade det visst gått närmare 1,5 timme och mitt godis låg på golvet då jag själv hade tappat godispåsen då jag somnat. Inga konstigtheter, bara sånt som kan hända då man somnar och sover i 1,5 timme på soffan.

SOV GOTT:)

No comments:

Post a Comment