17 March 2010

TV med ett eget liv

Min TV byter kanal och sänker ljudet lite när den har lust. Förutom att tanken på att det kan spöka har slagit mig, och den tanken är inte så trivsam, så har jag fram tills idag inte haft några direkt problem med detta. Inte ens spöken är så dumma att de hellre ser reklam på 3:an när det är sport på SVT så sannolikheten att det spökar känns liten. Sen om min TV helt spontant vill zappa när det är reklam så tänker jag ju inte stoppa han, alltså inget problem. Men idag fick skrället spatt....han bytte inte bara till grannkanalen nej han tog ut svängarna ordentligt och hoppade från 5:an-98:an(där det var någon form av lokal kanal)och sen tillbaka till SVT...som om det vore det naturliga valet. Ljud, inte ljud, ljud, inte ljud....L...J...U...D! Om han hade varit min hade han inte längre varit en TV med ett eget liv utan en trasig TV liggande på gatan utanför. Nu har han skött sig ett tag och det är ju bäst för honom att han inte ens tänker tanken på att byta under Greys....för då åker han ut!

No comments:

Post a Comment