11 March 2010

Ett långvarigt vinterland

När man vara liten så ville man alltid att det skulle vara snö på sportlovet, för då skulle det finnas en massa roliga saker att göra. Inte för att jag någonsin varit en häjare på det där med vintersport, men ändå. Nu när man är lite större så vill man att det för barnen skull ska vara snö på sportlovet. Förra veckan var det sportlov i Karlstads trakten och plikttroget så låg snön kvar och då kunde jag stå ut med den, för barnen skull. Men nu när både jag och barnen har tröttnat på allt vad vintern innebär så tycker jag att den kan fara och flyga. Tack! Vi är nöjda!Ja nu är det bra! NU får det vara nog!

Jag for i alla fall hem ett par dagara när jag ändå var ledig. Jag är fruktansvärt trött på vintern i stan men när man är på landet är den ok.....så länga man inte behöver köra bil eller skotta. Jag slapp faktist båda dessa just denna gången så då var det trevligt! Blå himmel, -5 C och solsken.....då kan man inte klaga. Det blev en massa promenader för att njuta av det till fullo. Härligt!
Jag tycker att anselach bollar(stavning?bollar?ni ser vad det är)kan vara lite roliga att ta kort på för de kan se ut som mycket annat beroende på omgivningen. I just det här fallet tyckte jag bara att snölocket såg lite kul ut där det låg.

Vad är detta?
Det är en stackars liten tomte som står gömd där under. Han har börjat komma fram nu igen när det har börjat töa.

Ovillkorlig kärlek

Ett insnöat hus...

Nog för att jag är trött på den, men den är ändå fin...vintern.

No comments:

Post a Comment