08 March 2010

Du mormor...

Jag var mitt upp i att rätta en elevs bok samtidigt som jag med andra ögat tittade på vad en annan elev visade mig när jag hör en röst säga: Du mormor.......??????????? Hela min värld bara stannade och jag vände genast blicken ner mot vart ljudet kom ifrån: en 7-årig liten tjej. Alla de andra eleverna runt omkring blev helt tysta precis som om någon sagt världens fulaste ord och de väntade på reaktionen.
-Mormor?Sa du mormor?svarade jag frågande tillbaka.
-Jag menade Anna, försökte flick kraken försvara sig och forsatte:
-Ja men ni är så lika..........precis som att det var meningen som skulle rädda hennes betyg eller livhank för den delen.
Sen började vi alla skratta, för helt plötsligt blev det bara så komiskt. Men jag tror att den lilla tösen nästan hann ångra sig under de få sekunder då jag bara helt allvarligt tittade på henne. När skrattanfallet lagt sig skulle en av de andra tjejerna rädda den lilla synderskans yttrande och sa:
Ja men Anna då är du en väldigt snygg mormor!
Det är ju alltid en tröst att man är snygg tänkte jag då och rättade vidare.....

2 comments:

  1. Det va det jeg visste Anna. Til og med dine små søte elever syns du er en ekte Grandma :) Jeg visste det da jeg traff deg. her har vi mormor med stor M! :) -W-

    ReplyDelete
  2. Tack för den du!
    Tycker att du är ganska tantig du med...:)
    That why I like you so much W <3

    ReplyDelete