22 March 2010

Riktig lycka

Riktig lycka är:

*att älska idrott

*att älska idrott och att få uppleva den tillsammans med människor som känner på samma sätt.
Precis så var det i lördags.

Lördagen som var skulle inte komma att bli vilken lördag som helst utan en av de lyckligaste dagarna i mitt liv. En dag fylld av riktig lycka. Det väntades höjdhoppsgala där all fokus låg på duellen mellan Holm och Sjöberg. Att den regernade världmästaren från inomhus VM, Ivan Ukhov, och sensationen från Bahamas, Donald Thomas, var där kom liksom i skym undan. Denna dagen handlade allt om Holm vs. Sjöberg och kampen skulle avgöras på fel fot. Tävlingen gick av stapeln för andra året i rad och är en ren välgörenhetsgala för nördar som mig och Klara. Förutom rivalerna Holm och Sjöberg och världsstjärnorna Thomas och Ukhov så deltog även halva Mästarnas Mästare gänget i form av Nilsmark, Johansson, Krajnc, Karlsson, idrottskändisar som Tregaro och Akraka, arrangören själv Thomassen och Stena Lines sponsordeltagare McGrath(som förövrigt hoppade riktigt bra). Sen var även Brolin där, dagen till ära titulerad som Sjöbergs personliga coach. Men jag återkommer till honom:)
Höjdhoppstävlingen var lättsam, rolig och underhållande....för de flesta tävlanden men framförallt för oss i publiken. Den enda som var där för att på allvar vinna var naturligtvis Holm. Nog för att han försökte på nytt svenskt årsbästa(2,20) men hela hans deltagande handlade bara om en sak;att vinna över Sjöberg. Vilket han även gjorde. Holm tog 1, 80 på fel ben medans Sjöberg revut sig på 1,65. Där efter bytte Holm ben och slutade trea. De utländska gossarna klev in i tävlingenpå 2,00 och då lekte de sig över. Ukhov höll sig nykter och vann där med över Thomas som inte bara hoppade höjd denna kväll utan det blev även ett par basket konster.


Donald Thomas

Ivan Ukhov

En hälsning till mamma

Jag var helt klart uppe i varv, svettig och engagerad, under själva tävlingen men pulsen steg ordentligt när speakern tillkänna gav att vi efter tävlingen fick kliva in på arenan för att prata med stjärnorna. Åt skogen med Holm och Sjöberg, världsmästare och coola basketspelare när Brolin fanns på plats. Det var jag och Klara och sen en hel hög med autograf jagande ungar, som by the way inte var födda när Brolin spelade VM i USA. Jag blev som 10 år på nytt när Brolin till slut höll om mig.... jag var svettig, rödblommig och helt otroligt fnittrig:)Det var helt underbart!

Anna"Jag hade min vägg tapetserad med dig när jag var 10 år"hihi

Brolin:"Jag hoppas inte att du har tagit ner det"haha

Riktig lycka är ändå att få hålla om sin barndomsidol Tomas Brolin:)

2 comments:

  1. Underbart Anna, hade med velat vara där...
    vi måste hitta på nåt snart. Saknar ju min sportnörd. En fika i påsk först o främst men sen en Karlstadhelg framåt vår. I sportens tecken röstar jag på!!! Stora kramar från Sanna

    ReplyDelete