28 March 2010

Pyssel tant....det är jag

Så länge jag slipper att vara helt över konstnärlig och måla och skulptera så tycker jag att pyssel av olika slag är bland det roligaste man kan göra. Det är stimulerande och avkopplande och mysigt att klippa, klistra, skriva, rita och klistra lite till. Fotoalbum och kort vid födelsedagar, bröllop och andra högtider är favoriterna. Nu håller jag inte på med nått i närheten av scrapbooking men lite åt det hållet. När man jobbar som låg och mellanstadielärare så får man även pyssla som en del av arbetet, vilket jag bara ser som en fördel så länge jag slipper leka professionell konstnär.I klassen där jag har gjort min praktik så är de indelade i två olika grupper; sköldpaddorna och katterna. Dessa gruppteman har de själv fått valt och för nån vecka sedan hade vi pysselvecka och gjorde just sköldpaddor och katter. Jag fick göra en av varje som mallar till eleverna, vilket jag naturligtvis tyckte var jätte kul.


Pyssla på!

No comments:

Post a Comment