18 March 2010

Bullfest, bullfest hela da'n

Jag älskar inte bara att äta bullar utan även att göra dem. Jag skulle kunna roa mig med bakning dagarna i ända, men det är något alldeles speciellt att baka just bullar. De olika delarna i processen, lukterna, smakerna, tiden det tar, det gammaldags mysiga, hemtrevnads känslan och sen självklar resultatet. Att sen få sätte sig ner vid bordet och avnjuta den första bullen ihop med ett glas mjölk. Vid det laget är jag dock redan så mätt och rapar på tok för mycket jäst att det oftast bara går ner en bulle...:)
Före...
...och efter första jäsningen.

Det finns ingen bättre kavel en denna, min barndoms kavel.

Kanel är en given klassiker då kryddorna ska på...

...och vanilj en ny favorit.

Det syns redan i detta skede hur goda de kommer bli...

Bulltokig

Nu klarar jag mig ett tag....en vecka eller så...

I love bullfest!
Och bäst blir den alltid hemma hos mamma och pappa.

No comments:

Post a Comment