01 December 2009

En kort sekund av en vit vinter...

Imorse var det vinter när jag vaknade...marken var täckt av 1-2 cm snö. Solen sken och fick alltihop att gnistra vackert. Genast försvann tröttheten då jag insåg att vinterkänslan hade infunnit sig på själva 1 december....helt klockrent:) Jag var så nöjd....men när jag tre timmar senare kom ut från skolan så var allt borta och så länge varade den vinterkänslan....

De här två korten hann jag i alla fall ta innan allt var borta.....
Fin morgon!
Imma på fönstret
Mitt rum är kallt på morgonen. Jag sover nästan fullt påklädd under två täcken och varje morgon så är det imma på fönstret......Jag ligger med huvudet precis vid fönstret, så mitt flåsande blir imma på fönstret. Imorse såg det riktigt fint ut ihop med snön utanför.

Hoppas att vintern kommer tillbaka snart igen. Mest för att den är mysig så här års men också för att vissa av utbytesstudenterna kom hit just för att se snö. De har verkligen haft otur för november 2009 är den första november på 17 år som har varit helt snö-lös. (och prtar jag om området som vi bor i, för norröver är det massa snö)

1 comment:

  1. Nu vill jag se bilder på hon som sjöng och var lik mig! :)

    Jag tänker alltid på dig när jag ser den kbinnliga bonden i Bonde söker fru. Antar att du inte hänger med i den serien just nu? Ni är inte så jättelika på utseendet, men något med henne gör att jag tänker på dig. Kan det vara allt det svenska med henne? Landet, sommaren. Jag vet inte! http://www.tv4.se/bonde_soker_fru

    ReplyDelete