16 December 2009

Här frågar vi inte, utan här flyttar vi bara in...

Varje gång då jag har gått ner för trappan till undervåningen så har jag lagt märke till att det varit ett hål över fönstret. Med tanke på husets allmänna skick så har inte hålet bekymrat mig något speciellt. Jag har lagt märke till det men inte mer. Ett hål som blir kanske ett par milimeter större för varje vecka uppfattas inte som ett hål som blir större, i alla fall inte i min värld. Skillnaden sker för långsamt för att uppmärlsammas...lite samma ideologi som Amerikanerna kör med kring klimat frågorna. I alla fall. För ett par veckor sedan så upptäckte jag i alla fall att det helt plötsligt låg en massa mös och bös(sågspån, isolering m.m.) på själva fönsterkarmen och då märkte jag även att storleken på hålet hade förändrats. Med tanke på att möset och böset kommer in i huset så är det ju någon på andra sidan väggen som försöker ta sig in för inte sker såna här saker utav bara sig självt. Jag tror bestämt att det är någon som vill flytta in hos oss! Inte heller vilken någon som helst utan med största säkerhet någon av ekorrarna som bor mellan vårat ytter-och innertak. Det ska bli spännande att se om denna någon hinner flytta in innan jag flytar ut. Andrews rum står tomt från och med imorn, så jag menar det finns ju plats.

Hålet


Hålet+mös och bös
Sen en liten hälsningn till mor och alla andra där ute som finner en faccination i vårat Svenska kungahus och andra kungahus i Europa. Tro det eller ej men jag tror att jag har hittat något ännu bättre en Svensk Damtidning. Tidningen heter Royalty och tilltalar mig på alla sätt och vis......:)Dock lite för lite intresse för våran svenska kungafamilj...
...men titta så fin.
Nej jag köpte den inte utan bläddrade bara igenom den i butiken.

No comments:

Post a Comment