01 December 2009

En Kanadensisk favorit:)

Det här är Bina Mehta(nästan som Metha:)hon har under den här terminen varit min lärare i No219 - Canadian studies for exchange students. Hon har varit helt underbar och hennes klass har varit båda lärorik och underhållande. Hon har gjort tisdags eftermiddagarna till mycket trevliga!

Det finns mycket man kan säga om denna kvinna:
Hon är en indier som växte upp i Afrika innan hon kom till Kanada under sina tonår. Hon har precis som oss utbytesstudenter kommit till Kanada- detta enormt stora identitets sökande land. Hon förstår våran situation och hon älskar att diskutera hur vi upplever allt detta. Hon svär och pratar öppet om sex. Hon skryter om hur söta hennes två söner är och om hur ung och vacker hon är för sin ålder. Hon säger vad hon tycker och tänker. Allt detta kan ju få henne att framstå som en osympatisk, fräck och arrogant människa. Men hon gör allt med en stor skoppa humor och integritet. Hon driver med sig själv och sin bakgrund. Hon har läst pedagogik och jag tycker att hon är en god pedagog. Hon har hitta sin stil och identit som lärare och det är för mig beudransvärt då den helt klart är mycket unik. Men hon lyckas!

Wenche och jag gjorde hjärtat till henne i söndags. Hon blev jätte glad och skulle ta med det hem till sönerna....

Hon har varit genuint intresserad av våra upplevelser och åsikter och hon har verkligen förgyllt våran tid här. Jag kommer sakna henne!

1 comment:

  1. Hej Anna
    Vad härligt att läsa allt om dig. Här rullar livet på. Jag har fullt upp jag med. Längtar till jul..har hört att du kommer hem.
    Kram Lotta

    ReplyDelete