08 December 2009

Då finns det äntligen på papper.....

Jag har så himla mycket som jag skulel vilja skriva och berätta om nu men tiden finns inte. Primära behova;äta, sova, kissa och bajsa först och sen PLUGGA. Så alla de inläggen kommer kanske nästa vecka....ska nog skriva en liten kom ihåg lapp med mina tankar till blogginlägg. Jag vill ju inte att ni ska missa nått heller. Men vissa saker kan inte vänta och inte heller missas, så idag tog jag mig 3 timmar ledigt för pluggandet. För idag var alla utbytesstudenter inbjudna till en Good bye but we see you soon lunch. Vet inte om det var så mycket till lunch om du frågar de hungriga....men lite snacks i alla fall. Under dne här lilla mingel lunchen så visades det bildspel från terminen(mycket roligt)det hölls lite tacktal från de på international office och sen var där en liten prisutdelning. Vi fick veta en massa kategorier och sen fick vi skicka in våra röster. Jag hade inte förväntat mig att vinna något....för jag är inte bästa sångare, jag är ingen topmodel och jag är inte topp fem bland party animals. Så jag satt där ganska bekvämt, lyssnade och tjoade när folk vann. Sen var det något i presentationen av personen som hade vunnit biggest heart som fick mig att reagera....de nämnde ordet Grandma. Nu krävs kanske här en liten förklaring till varför just unga, vackra jag reagerar på det engelska ordet för mormor/farmor. Jo ni förstår som den ålders kvinna man är i det här unga gänget så har man fått smeknamnet Grandma. Fine for me:) I alla fall så var det mig de hade röstat fram till den med biggest heart(störst hjärta...inte bokstavligt talat då utan lite mer symboliskt)Lite chockad men glad tog jag emot mitt diplom medan publiken skrattade, klappade händer och tjoade. Tjejerna som delade ut diplomen skulle maila över alla snälla ord som hade kommit in om mig.....Roligt och lite rörande!


Nu finns det på papper....:)Fint!

En nöjd Granadma efter att chocken hade lagt sig....
Vanlig Fransk avundsjuka.....
Det är ju inte lika ärofyllt att vinna "facebook beroende"....hihi
Kvällens(lunchens)vinnare, Tara, som tog hem hela tre kategorier;
årets papparzzi, party animal och den som är med på mest kort

Sen fick vi alla varsin Kanadensisk flagga....

1 comment:

  1. Grattis gumman! Kul att du har det på papper nu! MEN...detta var ju nåt vi redan visste sen länge!

    ReplyDelete