12 December 2009

Kära Tomten

Jag har som vanligt varit en mycket snäll och duktig flicka hela året. Jag kan ha haft starka känslor av negativ art mot Danmark, men bara som fotbollslag och inte alls som nation. Jag har till och med fått en dansk kompis i år vilket bevisar mitt fredliga sinne utanför fotbollsarenan. Jag har verkligen ätit upp all min mat, spenat och allt. Tyvärr har inte all mat de senaste månaderna varit så nyttig som spenat men det får vi skylla på all Kanadas snabb mat. Men man ska ju anpassa sig till sitt nya lands kultur har vi ju enats om i Sverige. Så vad kunde jag göra? Vad gäller dryck så har jag varit extra duktig i år, bara naturliga drycker som vatten, mjölk och det där som är gjort på druvor. Om Tomten har facebook så kanske han har undrar kring vissa foton som finns där. Vad kan jag säga, jag har njutit av livet och upplevt en massa roligt. För vidare frågor kring facebook kan väl Tomten skriva en kommentar på min wall.

I år så önskar jag mig att alla orättvisor ska försvinna, att alla människor ska älska varandra och world peace.....nej förlåt det där var visst mitt Miss Universum tal....ops....

Min önskelista:
  • Fönstertätning.....för visst ska det inte vara is på insidan av ett fönster?
  • Alla slags golv som inte är heltäckningsmatta eller något i den stilen. Om det finns någon som helst tjusningen med att damsuga så försvinner den samma dag som det läggs in heltäckningsmatta.
  • Skottade trottorer.....jag har bra vinterskor men det är bara en tidsfråga innan jag sätter mig på rumpan eller varför inte landar på magen.
  • ...och sen allt det vanliga du vet: EN SVENSK FAMILJEN NORDLUND-KARLSSON JUL, med allt det underbara det innebär!

Tack snälla Tomten!Jag hoppas att du får en tokigt busy jul så att du kan försörja dig resten av året!

När jag ändå har dig på tråden: vart är det du bor egentligen?Jag har insett att det finns lite olika uppfattningar om det beronede på om man kommer från Sverige eller Kanada.

God Jul och Gott Nytt År

önskar Anna

1 comment:

  1. Hej sis! Är helt säker på att du har varit tillräckligt snäll, för att att få många julklappr, en härlig jul tillsammans med nära och kära och att du får träffa jultomten!! Längtar efter att du ska komma hem en middag kanske inte vore så dumt som julklapp?!! Stor luciakram från Maria

    ReplyDelete