15 December 2009

Klara, färdiga, gå....nu är det jullov

När jag igår klockan 9.30 pm klev ut från sal BA201 i Bricker Academic building så började mitt jullov. Just då var jag bara trött men glädjen och lättnaden fanns där inuti så därför tycker jag nu ca. 24 timmar senare att det hela är värt ett litet glädjeskutt.....

Skutt...
Med skolan färdig så har jag nu 8 dagar att bara göra inget, herregud va skönt tänkte jag igår när jag gick och la mig. Jag hade bestämt mig för en sovmorgon på min första lediga dag och nog sov jag, hela vägen fram till kl. 11. Det var inte igår, härligt. Sen idag har jag pysslat och grejat lite med saker som jag inte hunnit förut, fikat med kompisar och haft det lugnt och skönt. Ni som känner mig vet att det inte tar lång tid för mig att bli rastlös. Den slog till nu ikväll den lilla rastlösheten, så imorn ska jag ge mig ut på äventyr i Belmont village. Det är en den lilla samlingen av affärer som ligger en bit ner på min gata. jag har aldrig varit där, så imorn är det dags. Senare i veckan så planeras det skidskoåkning(japp Bambi ska ut på hal is)en tur till shoppingcentret utanför stan, en dag i Toronto och sen flera hej-då-vi-ses-snart fester. Jag ska även se till att kort på allt i min omgivning, universitetet t.ex. det har jag helt glömt bort att fotografera.
Jag ska även försöka njuta av mitt sista jullov som student och mina sista dagar i Canada.
Ha det fint!

1 comment:

  1. GUUD SÖÖ GÖTT ATT DU KOMMER HEM SNART!!

    ReplyDelete