15 August 2010

Tok snabbt

I Uddevalla kör båtarna tok snabbt, och då menar jag verkligen super duper fort. Eller de gjorde de åtminstonde när jag var där förra helgen. Nån sa 260 km/timmen och det är ju ganska snabbt. Nu har jag i och för sig inte varit i Uddevalla så många gånger men juag tror mig veta att hastigheterna över 200 km/timmen var ett undantag. Undataget intresserar prinsar från Dubai och vanligt folk från västkusten och går under namnet Grand Prix. Riktiga racerbåtar drog fram på vattnet utanför Uddevalla och jag var där och kollade med min underbara Bengan som bor i stan. Fösta dagen blev det inte så mycket av race då kraschar satte stop för den ena båten efter den andra. Dag två fick vi till slut se 4 båtar köra varv efter varv. Roligt och intressant de första utav de 16 varven, men herregud vilken långtråkig sport. 16 varv tar lång tid och är mestadels av tiden helt ointressanta. Det mest intressanta som kunde hända var en krasch och det vill amn ju inte se, folk kan ju göra sig illa när de kör så fort. Men nu har jag upplevt detta och är därmed en erfarenhet rikare:)
Inga båtar men tjejerna har det gött i solen

Galet snabb båt

En bår med helikopter på släp. Allt skulle filmas.


No comments:

Post a Comment