09 August 2010

Livet i Göteborg har börjat bra

Fösta veckan ligger bakom mig. Fösta veckan som västkustbo, första veckan som Göteborgare(eller hur blir man det?) första veckan som förskollärare, första veckan som fast anställd pedagog på en privatskola och första veckan som förvirrad på okänd mark(och då menar jag på många olika plan). Utav dessa 7 dagar så har jag visserligen bara spenderat ungefär 3 av dem i Göteborg, men det har varit 3 lustfyllda, glada och bra dagar. Det här nya äventyret kommer bli bra det är jag helt övertygad om. Veckan började med solsken så Emelie och jag invigde vårat nya "samboskap" med en middag på balkongen. Och är det invigning så äter man, som ni kan se, på fintallrikarna. Ja minsann det gör man.


De första veckorna(månaderna?) kommer kantas av mycket arbete men i en stad som Göteborg så kan man inte bara åka hem och slänga sig på soffan. Nej icke, för här erbjuds och lockas man ständigt till sociala aktiviteter. Ta denna veckan t.ex. då är det Göteborgs kulturkalas och då kan i alla fall inte jag sitta hemma. Jag menar ett gratis kalas det tackar man inte nej till.

No comments:

Post a Comment