06 January 2011

Vad hade jag gjort utan mitt underställ?

I 5 dagar har jag spatserat runt i mitt underställ. Mitt älskade noppriga underställ med en kofta över. Endast då jag har sovit har jag haft annat på mig, nämligen pyjamasen. När man spenderar sina dagar med att kolla på skidor på TV:n och gå härliga turer på snöiga skogsvägar så finns det ingen som helst anledning att bära någon annan klädsel än just underställ. Det är varmt, bekvämt, kroppsnära och väldigt mysigt. Så ära åt den människa som kom på det där med underställ.

Jag kan inte komma på någonting som är mer energiboostande än att spendera ett par lugna och sköna dagar hemma i Västra Harg. Vinter som sommar, i mitt liv är den största energikällan att åka hem till Västra Harg. Lugnet finns där och jag behöver inte skapa det. Det är så härligt och nyttigt att skotta lite snö, plocka lite bär, räfsa lite löv eller bara cykla på den lilla grusvägen. Låt aldrig denna källa få sina.

No comments:

Post a Comment