30 January 2011

Bra, bättre, bäst!

Jag har haft en kanon helg, en helg innehållande allt som för en helg är önskvärt. Jag har haft en myskväll innehållande vin, god mat och trevligt sällskap. Jag har ätit två helt fantastiska frukostar, den ena med mer Amerikans tutch och där med också med en Amerikanska. Den andra frukosten ser du på bilden här nedanför. Ja, den var lika god som den ser ut.

Sällskapet under den frukosten ser du på bilden här. Ja, de är lika trevliga, glada och hungriga som de ser ut.

Jag har vid tre olika tillfällen gått ifrån min lägenhet till Järntorget och Linné, vilket är något jag har velat göra länge. Men jag hittat en massa ursäkter så som halka, kyla och tidsbrist. Men den här helgen har bjudit på fantastiskt vinterväder och jag har haft tid, och därför inget att skylla på. Så jag har gått och oh va trevligt det har varit. Jag bor SÅ bra! Det tar mig 15-20 minuter till Linnéplatsen och ca 20-25 minuter till Järntorget. Solen har värmt mina kinder och jag har fått frisk luft, så som det ska vara.
Jag har ägnat helgen att gå på Göteborgs Internationella film festival. Igår blev det en fransk film och på tisdag blir det rumänskt. Filmfestival är festligt,billigt och intressant. Me like! Jag har ätit indisk mat och i och med detta blivit mer övertygad om att det är riktigt gott. Jag var nämligen fram till igår väldigt tveksam. Men inte längre. Indisk mat ska avnjutas i kombination med en indisk öl vid namn cobra, bara så ni vet. Jag har shoppat loss inför det kinesiska nyåret som vi ska fira på jobbet på torsdag. Vilket kalas det kommer bli och vad glada de blev i den asiatiska affären när vi tog fram den stora plånboken:)
Sen har jag även hunnit med att baka muffins, smaka på dem och spela en omgång Domino.
Helgen har varit underbar och jag känner mig så nöjd!

Pricken över i får bli att Sverige tar brons i handbolls VM, matchen börjar NU!

No comments:

Post a Comment