16 December 2010

Här sitter jag nu....

...i min nya lya och trivs! Gu vad jag trivs. Huvudet trivs, magen trivs, fötterna trivs...ja hela kröppen har det bra och känner sig hemma. Det mesta är uppackat och lagt på sin nya plats, och det är verkligen inte mycket jag saknar. Jag har det mesta man behöver för att ha ett fungerande liv i en etta. Min första egna etta. Det här är verkligen mitt första riktiga egna boende. Korridor, delande av lägenhet eller inneboende räknas inte till riktigt eget boende. Nej det här är min första egna lägenhet och det känns SÅ bra! Jag är så glad!
Sedan jag flyttade in i lördags har jag gjort ett par konstaterande:
  • Jag sitter väldigt bra i min första soffa. Japp jag har köpt mig en soffa och jag behöver väl inte berätta att den är ifrån IKEA. Men IKEA är inte skit och jag sitter i bra i min mörk bruna soffa. Och den är fin med!
  • Jag trodde aldrig att det skulle hända. Efter år av beklagande går jag emot allt jag någonsin trott på och pratat för. Jag använder mina virkade eller knypplade eller vad-de- nu-än-må-vara dukar. De ligger på min hallmöbel och och på mitt köksbord och förgyller min tillvaro. Dessa så hatade och föraktade dukar klär mina möbler och jag tycker att de gör sig bra.
  • Jag gick ifrån att tro att jag så gott som saknade bestick till att ha 14 knivar, 14 gafflar, 14 skedar och ännu fler småskedar. Så jag lär aldrig springa slut på bestick det är en sak som är säker.
  • Jag äger över 13 skålar i olika former och färger. 13 skålar att ha vad godis, sallader, frukt eller småskit i. Tror inte att jag har köpt en enda av dem själv, alla är de presenter. Till alla presentköpare så kan jag ju säga att jag ej längre önskar mig skålar, om jag nu någonsin gjort det.
  • Mer än hälften av min möbler kommer från farmor och farfar. Vackra och färgade av minnen gör de min lägenhet än mer min och än mer värdefull.
  • Jag tror att jag numera kan sova med en klocka tickande i bakgrunden, vilket varit en tidigare omöjlighet. Eller kan jag ha varit så trött den senaset veckan att jag hade kunnat somna bredvid en tågräls? Klockan tickar i alla fall och jag somnar.
Sen har jag tänkt en massa andra saker men jag kommer inte på mer just nu....
Ni kära och nära: välkomna att hälsa på i min nya lägenhet!

1 comment:

  1. JAAAAAAAA! Det låter för bra för att vara sant. Gud, vad jag längtar tills jag får komma och bo in mig hos dig :)

    kram
    Pearl

    ReplyDelete