27 December 2010

Alla goda ting är tre

3 kort som får representera min julafton
(sen finns det ett 50tal från promenaden vi gick på julafton förmiddagen me)

1
Mammas julmat. Gott-gooti-gott-gott. Varje år smakar det lika bra, varje år blir man lika mätt och varje år är man trött på det redan på juldagen. Men man kämpar på för det goda samvetets skull.

2
Julklappsöppningen.
Egentligen så gillar jag att ge bort julklappar mer än att få, mest för att det är så roligt att se sina nära och kära öppna dessa klappar som jag lagt ner hela eller iallafall halva min själ i. Roligast är det ändå att se Zimbas iver över hans julklappar. I år fick han bara en klapp, men trots detta lika glad. Klappen var ett sådant där vadderat postkuvert som det låg skinka och annat gott i. Hela hans huvud försvann ner i kuvertet och det hela gick bra tills att skinkan och det goda var slut och han insåg att han hade huvudet i ett kuvert. Inte lika roligt.....tyckte han, men vi skrattade åt hans baklänges dans.

3
Min mosters hus där vi firar julaftonskvällen. Varje år är det lika trevligt med god mat, kära återseenden, julklappar och spel.

En komplett julafton med allt jag kan önska!

No comments:

Post a Comment