16 May 2012

Vilken härlig dröm

I natt så lämnade jag mardrömmarna bakom mig och klev rakt in i pradisets drömrike. Jag drömde nämligen att jag var på Estelles dop. Själva dopet i sig minns jag inte så mycket av, utan höjdpunkten med det hela var det som hände efter dopet. Då fick man följa med hem till Haga och "hänga" med de kungliga. Det var ingen formell, strikt, tråkig middag. Nej här var det något form av buffébord där alla bara strövande omkring med sin lilla papptallrik full med sommarbuffé mat. Vickan gled runt i jeans och en söt liten topp, Estelle sov och Daniel gick runt och fyllde på allas plastglas med champagne. Sen nickade han så där trevligt till alla, så som bara han kan, och yttrade ett enkelt "Tjena, kul att du kom". Jag gick runt och bara njöt. Av någon anledning blev jag kvar till sist och Vickan kom då fram till mig och sa "Nu får jag äntligen tid att prata med dig Anna. Det var så länge sen. Hur är det?" Sen satt vi där i hennes sidensoffa på Haga och bara småpratade om våra liv. Hon lovade att hon skulle komma ner till Göteborg och hälsa på snart. "Ja va trevligt, det måste du göra" svarade jag och sen bara log jag.           


Jag ler fortfarande :)

No comments:

Post a Comment