10 May 2012

Från kriminell till tjusig

Från kriminell till tjusig....oj vilken resa sitter du nu och tänker, och det kan man kanske tro. Men i detta fallet var resan ganska enkel, lättarbetad och inte särskilt traumatisk. Knappt värd att kallas en resa. För det enda som jag gjorde var att byta väska. Från min 99 kronors ryggsäck till min aningen dyrare handväska. I och med det bytet gick jag, enligt min vän Martin, från kriminell till tjusig. Martin menar nämligen att det finns 4 sorters människor som har ryggsäck. Det är de:

  • Kriminella. Kriminella människor förvarar allt sitt fuffens bak på ryggen.
  • Barn. Barn är praktiska, behöver ha armarna fria då de ramlar och få plats med alla sina skolgrejer.
  • Överintelligenta människor eller professorer. Argumentet här missade jag, men jag tror att även det handlade om att de är praktiska. Även en av kategorierna människor som har cykelhjälm.
  • Miljöpartister. Praktiska mullemänniskor som älskar naturen och där med handlar allt på Naturkompaniet. Där de för övrigt bara säljer väskor enligt ryggsäcksmodellen.   
Under vilken kategori just jag hamnar enades vi kanske inte riktigt om, men roligt hade vi under tiden vi diskuterade det hela. Komiskt är väll ändå att det ligger en viss sanning i denna tes.

No comments:

Post a Comment