31 May 2012

Genrep

Igår var det genrep inför EM. Det var först i måndags som jag insåg hur idiotiskt det vara av mig att inte gå och se Sverige möta Island. Näst sista matchen innan EM, spelandes på Gamla Ullevi som är beläget i den staden där jag bor och jag hade tänkt att kolla matchen på TV. Hur tänkte jag då? Så, sent i måndags kväll införskaffade jag två biljetter, en till mig och en till Elin i mitt fotbollslag. 


Det är alltid mäktigt att se sport live, att känna närheten till spelarna, spänningen och matchhettan. 

Matchen var bitvis bra med snyggt passningsspel och vackra mål. Men sen i andra halvlek var det lite välan mycket träningsmatch över det hela. Över 10 byten, avslaget tempo och inte så stort underhållningsvärde. Men det hela gav ändå en bra indikation inför det kommande EM-slutspelet. Bara 9 dagar kvar.....:)

No comments:

Post a Comment