20 April 2012

Så mycket kärlek

Jag har så svårt att förstå människor som inte tycker om att fylla år. Hur kan en dag fylld av leende och omfamnade människor, trevliga telefonsamtal, paket och tårta vara en dålig dag.Med sociala medier och alla andra enkla kommunikations medel så nås man av så många grattis-hälsningar som man tidigare aldrig hade fått. Det kan anses ytligt och det må och så vara. Men hur som helst så värmer det i hjärtat att så många skriver till än och då också skänker än en tanke. Bland alla de hälsningar som jag fick på facebook så förkom ord som finaste, fina, söta, världens sötaste, gumman, vackra, sunshine, världens bästa, adorable, älskade gamling/vän och sweet Swedish. Hur kan dessa ord ge annat en glädje och värme. Jobbar man sen som lärare så får man ännu mer kärlek på sin födelsedag. För en 7-åring är födelsedagen det största som finns. Hela deras tillvaro är centrerad kring när de fyller år och hur gamla de är, och detta applicerar de även på alla andra. Inte nog med alla kramar, dagen innan, på själva födelsedagen och dagen efter så fick jag också en hel hög med gratulationskort. Jättefina! 
  

Hela högen med kort.


Hjärtan och fina ord.



"Världens besta fröken" Så gulligt!


Det är nog jag som sitter där på stolen, utan armar, lite svävande och redo att ta en tugga av min stora, fina tårta.

1 comment:

  1. Jag håller med dig, älskar födelsedagar:) Roligt att ha kalas också och få träffa alla man tycker om! Stor kram från Sis

    ReplyDelete