05 April 2012

Aj, aj, aj

I morse så vaknade jag med en pulserande smärta i mitt vänstra ringfinger. Ont som stryk gjorde det och svullet var det. När trötthetsdimman hade lagt sig och jag kunde ta mig en närmare titt på mitt finger så såg jag det här:Nu kanske det inte syns så bra men fingret var rött och svullet och som en liten ram runt nageln låg det var. Skinnet såg ut som att det skulle spricka vilken sekund som helst och känslan var den samma. Min spontana känsla var att sticka hål på det sprickfärdiga skinnet, mest för att bli av med den hemska pulserande känslan. Så jag gjorde som jag tänkte och ut kom Niagarfallen. Herregud vad var. Men vad skönt det var att lätta på trycket. Hur kom sig nu detta undrar du. Varsamlingar dyker väll inte bara upp så där. Nej antagligen inte. Det jag gjorde igår var att riva bort en liten, liten bit på nagelbandet. Kändes inget just då. Var sen lite ömt när jag gick och la mig men inget märkvärdigt med det. Hade jag vetat att detta skulle hända hade den där lilla, lilla biten fått sitta kvar.

No comments:

Post a Comment