25 April 2012

Jesus och gänget

Uppsättningen av Jesus Christ Superstar som just nu går på Göta Lejon i Stockholm var värt vartenda litet öre som jag betalade för att se den. Nu kan jag, när det kommer till live-shower så som musik, teater och musikaler, vara ganska lättköpt. Jag faller ganska lätt för det fantastiska och närvarande i att se något live. 
Jag kan älska det jag ser just bara för att jag ser det. Men så var det inte i det här fallet.

Biljetten och några av de sedlar som jag fick kastade över mig där jag satt på den första raden. Så nära att jag kunde ta på dem på scenen.

Jag blev verkligen berörd av det skådespel som utspelade sig framför mig. Jag blev imponerad av rollprestationerna, dansen och sången. Förundrad och fascinerad av berättelsen som handlade om så mycket mer än bara Jesu liv; föräldraskap, idoldyrkan, kärlek, besvikelse., vänskap, förtroende och vanmakt. Jag skrattade och grät, kände mig uppspelt och nere. 
Att se Jesus Christ Superstar var en fantastisk upplevelse som jag rekommenderar alla. 

No comments:

Post a Comment