03 May 2011

Screw e-post!

E-post må vara smidigt och ett av de enklaste sätten att förmedla information och annat som ska kommuniceras. Jag skickar e-post varje dag, både i jobbet och privat. Och jag har svårt att se hur mitt liv skulle flyta på så bra och problemfritt som det gör idag om det inte vore för e-post. Men aldrig någonsin kommer det vara ens hälften så roligt, spännande och glädjande att få ett e-mail som att få ett RIKTGT brev. Med riktiga brev menar jag de som har handskriven adress på kuvertet.Riktiga brev är grymma! Varje gång jag får ett brev så blir jag barnsligt glad. Jag släpper allt jag har i händerna mitt innanför dörren, går in med ytterkläder och skor, sätter mig ner och sliter upp kuvertet. När den där lite fnattiga glädjen har lagt sig så blir jag alltid lite orolig att riktiga brev en dag kommer försvinna helt. Om ett sådant hot dyker upp så ska jag banne mig ut på gator och torg och strida för det riktiga brevet. Det är det värt!
Baksidan på ett riktigt brev som jag fick alldeles nyligen.Fint!

No comments:

Post a Comment