22 May 2011

Estockholmo

I veckan åkte jag till underbara Stockholm för att göra besök på en annan Vittra skola och för att gå på en Grön Flagg utbildning. Men man jobbar inte 24 timmar om dygnet så jag hann med en massa andra roliga saker. Det blev att äta ute med kompisar båda kvällarna. Först med Isse och Karro, och sen med Isse, Jillsan och Madde. Det blev lite ölande med Isse och hennes kompis Andrea med pojkvän. Så många kära återseende och nya bekantskaper.

Att besöka den andra Vittra skolan var så givande på många sätt. Jag fick nya idéer, mer kunskap men också bekräftelse på att vi gör mycket bra på min skola, och det var en mycket skön känsla. När man kommer som besökare till en förskola så får man det varmaste välkomnandet. " Vad heter du?" "Hej, kom och kolla här" "Kan du hjälpa mig?" eller en liten hand som kommer och smyger sig in i ens egen.

Grön Flagg utbildningen var så inspirerande och intressant och jag känner att jag vill börja jobba med detta NU. Men jag får hålla mig lite och vänta in höstterminen. Exiting!

"Kan du ta kort på min blomma" undrade en liten flicka och självklart kunde jag det.

Pyssel

No comments:

Post a Comment