14 May 2011

30 kr fattigare

Idag blev det ett besök på kommersen loppmarknad på Masthugget. Ett ställe fyllt med allt vad en människa kan tänkas behöva. Jag älskar att gå på loppis och behöver inte leta efter något speciellt utan tycker mest att det är kul att kolla. Idag fanns ändå en förhoppning om att kunna hitta äggkoppar och en liten mjölkkanna. Det första jag sprang på var glas i samma iittala serie som jag ärvt efter farmor och farfar. Små glas att servera t.ex. vatten i till vin. 9 kronor senare stod jag där med 9 glas. Jag lämnade en tia och bjöd på växeln, generös som jag är:)
Vi kikade lite efter mjölkkanna men hittade ingen speciell. Men helt plötsligt säger Ida "men här då" och står vid en låda full med mjölk-ochgräddkannor. "Ja min mamma samlade på mjölk-ochgräddkannor" berättar mannen som säljer dem. Precis vad jag behövde och så fann jag mig en.
9 glas och en mjölkkanna för sammanlagt 30 kr. Bra köp!

1 comment:

  1. Hej vännen! 3o:- fattigare men fina loppisfynd rikare! Jättefin kanna! Ha det så bra så ses vi snart! Kram Maria

    ReplyDelete